Oliver










Jag var bara tvungen att lägga ut den här söta bilden på min katt Oliver. Han sitter ofta så här och tvättar sig, ibland kan han sitta i flera minuter och bara titta,precis som han gör på bilden. Han är för go:) Jag har 3 katter till som jag så småningom kommer att lägga upp eftersom dom är en stor del i mitt liv. Oliver är en Helig Birma11 månader som föddes med kejsarsnitt, efter det ville inte hans mamma veta av kattungarna så kattungarna fick matas med flaska. Jag köpte honom av en uppfödare med stamtavla och hälsointyg. Uppfödaren ringde till mig för ettpar månader sen och berättade att Olivers mamma dött vid 2 års ålder. En obduktion gjordes och det visade sig att hon hade den obotliga hjärtsjukdomen HCM. Den är ärftlig och jag är livrädd att Oliver kommer att få det. Usch nu blev det jobbigt..... Min älskade älskling, jag är så arg på uppfödaren, jag tror inte hon vet hur mycket hon har sårat mig och de andra som köpte syskonen till Oliver.

Man fäster sig så fort vid sina katter, jag har verkligen gjort det och kan inte tänka mig att förlora honom. Varje dag tänker jag på Olivers situation och ber faktiskt till gud att låta honom få vara frisk. Oj vad personligt det blev. Tänkte bara lägga upp bilden och skriva lite om honom men så dök det här upp i mitt huvud igen. Men visst är han söt!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Man vill ju ha sina älskade djur hos sig så länge det går, så tråkigt att du fick reda på det i efterhand. Får hoppas oliver får finnas hos dig länge :)

2011-04-01 @ 19:25:43
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: yvonne

vilken underbar katt jag önskar dej och oliver allt gott och hans hälsa kram yvonne

2011-04-02 @ 10:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0